23 July 2011

Walk For Sight & Sound 2011

Walk For Sight & Sound merupakan acara amal bagi mengutip dana untuk Persatuan Orang Pekak Pulau Pinang dan Penang Home (Rumah kebajikan orang kurang upaya). Acara ini berlangsung setiap tahun dan pada tahun ini ianya diadakan di Taman Perbandaran Pulau Pinang pada 17 Julai 2011.

Aku dan rakan-rakan tidak ketinggalan untuk menyertai acara ini. Dalam acara ini, peserta dikehendaki berjalan sejauh 3.8 kilometer dengan keadaan mata atau telinga tertutup. Acara ini sebenarnya adalah untuk memberi peluang kepada mereka yang hidup normal untuk merasai kepayahan mereka yang buta dan pekak dalam menjalani kehidupan seharian.

Apabila sudah merasai kepayahan mereka yang kurang dari segi pancaindera penglihatan dan pendengaran ini, barulah aku rasa bersyukur dengan kurniaan yang Allah beri selama ini sebagai manusia normal.  


Our team

Walk For Sight & Sound 2011


Merasai kepayahan mereka yang buta

  
“Kemudian Dia menyempurnakan kejadiannya serta meniupkan padanya roh ciptaan-Nya dan Dia mengurniakan kepada kamu pendengaran, penglihatan dan hati (akal fikiran), (supaya kamu bersyukur, tetapi) amatlah sedikit kamu bersyukur.” – (Surah as-Sajdah, ayat 9)

2 comments: