18 September 2011

Penang Starwalk 2011

Tahun ni tahun ke 3 aku join Penang Starwalk. Bagi tahun-tahun sebelum ni, Starwalk diadakan kat PISA. Bagi tahun 2011 ni pulak, Starwalk diadakan di sekitar Georgetown bagi meraikan 200 tahun sambutan sejarah Pulau Pinang. Tahun ni peserta akan dibawa sekitar tempat-tempat bersejarah di Pulau Pinang. Macam biasa, aku just join yang non-competition punya route. Kena berjalan lebih kurang 6 km mengelilingi bandar Georgetown. Jom kita tengok sekitar kemeriahan acara Penang Starwalk 2011 ni. . .



Starting Point: Penang Times Square


Komtar


Peserta


Tahun ni dianggarkan lebih kurang 20,000 peserta yang join Penang Starwalk ni. Jumlah penyertaan yang terbesar pernah direkodkan. (seperti yang dinyatakan oleh penganjur)



E & O Hotel


Menara Jam: Padang Kota


Interchange: Non-competition & competition walkers


Heritage Checkpoint


Bagi peserta yang join competition category, diorang kena berjalan 10km dan route yang berlainan dengan non-competition. Bagi mengelakkan kekeliruan & penipuan, peserta dikehendaki mengecop buku di setiap checkpoint yang ditetapkan. Checkpoint ni terletak di kawasan-kawasan heritage sekitar Pulau Pinang. Antara checkpointnya ialah City Hall, Fort Cornwallis, St George's Church, Goddess of Mercy Temple, Sri Mahamariamman Temple & Masjid Kapitan Keling.




Markas Sun Yat Sen: Armenian Street


Jalan Magazine


Terima kasih kepada Polis Trafik yang mengawal lalulintas


Finishing point: Penang Times Square


Stage


Dan bab yang paling best bila join Starwalk ni ialah Lucky Draw. Peserta yang berjaya menghabiskan perjalanan dalam tempoh masa 2 jam layak untuk join cabutan bertuah ni. Dan macam biasa jugak, aku antara insan-insan yang tak bertuah untuk kali ni. Tahun depan insyallah boleh cuba lagi . . .









Perhatian: Pihak penganjur sedang mengadakan Pertandingan Fotografi untuk peserta Penang Starwalk 2011. Oleh yang demikian, gambar-gambar yang dipaparkan di dalam blog ini tidak boleh diedit, disalin, dicetak & dimanipulasi tanpa kebenaran pemilik gambar. Harap Maklum.  

1 comment:

  1. so great yesterday penang starwalk :) I also got enjoy wif it.. by da way, nice picture.. :)

    ReplyDelete